onsdag den 30. januar 2013

Uge 2


Uge 2

4 – 7

Denne uge kan vist siges at have været præget af sygdom. 

Jeg var kun lidt dårlig mandag aften, men resten af holdet nået havde en dag eller to med sygdom. Dette betød at jeg mandag måtte undervise over 40 elever helt selv! Det var super skræmmende, især fordi det var Emily min lærerpartner som havde lavet forberedelserne til denne lektion. Not good! Men jeg klarede det, men måtte derefter droppe min lektion på Wat Pasaviet. Tirsdag endte Norma (sød ældre dame som også er frivillig her) med at hjælpe mig med eksamen og de 45 elever. Det er godt nok en helt anden måde de har eksamer på! De må gerne snyde, snakke sammen osv. Det er er de i hvert fald vandt til af deres lao lærere, og vi har ikke rigtigt ret til at gøre noget ved det. Tirsdag aften måtte jeg undervise på Wat Pasaviet alene, men det gik meget bedre, men nu er det jo også mine søde munke – de er altid en fryd at undervise J

Resten af ugen gik meget stille og roligt med eksamer på Xayadeth og undervisningsplanlægning, men dog med hvad der føles som en million tests som skulle rettes og testscore som skulle indskrives. Gud det er jo løgn! Onsdag nat blev jeg vækket midt om natten fordi en af de andre frivillige prøvede at vække en af de andre (som så ikke reagede) – han havde været syg hele ugen men var vågnet op med smerter. Så jeg måtte ringe til Greg som måtte på hospitalet med ham midt om natten. Vi har så senere fundet ud af at det ikke var så slemt, men det er alligevel en noget dramatisk nat at have midt på ugen.

Fredag havde Emily sin sidste dag her og hun fik sagt farvel til vores kære elever.Der blev også holdt afskedsmiddag for dem som skulle hjem lørdag – det endte dog lidt i hat og briller og sygdom, så det blev ikke så officielt. Denne weekend er desuden full moon for munkene, hvilket betød at alle munkene skulle barbere alt deres hår af (full moon haha) og de ”fejre” fuldmånen med chanting som kan høres i hele byen. Det er så vidt jeg har forstået at ritual de gør ved hver fuldmåne og nymåne (men jeg kunne tage fejl). 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar