mandag den 21. januar 2013

Lao Lao

Uge 2
Dag 1 - 3

Lørdag var en skøn dag! Jeg tog med nogle af de andre frivillige hen på den anden side af Mekong floden, hvor der straks var meget færre turister, og vi vadede ud i hvad der føltes som ingen ting. Vi kom ud til nogle helt små landsbyer, hvor der ingen turister var og alt i alt en rigtig god oplevelse. I de små landsbyer bor de meget anderledes end de gør inde i Luang Prabang, måske ville man kalde det slum - men i dette tilfælde vil jeg hellere kalde det simple vilkår. For de mennesker vi mødte så alle sammen glade ud, havde tøj på kroppen og lignede i hvert fald ikke nogen som havde ondt af sig selv. Efter ca. 8 kilometer i bagene hede, kom vi tilbage til vores guesthouse hvor et bad og massere af koldt vand ikke gjorde skade! Vi mødtes senere til mere lao bbq, flere beer lao og for mit vedkommende også for meget lao lao. Lao lao er lokalt sprut som bliver lavet på sticky rice og smager forfærdeligt, men det er 50 % så det slår altså bare ret hårdt! Jeg endte med en forstukket muskel i det ene ben og et par blå mærker (Gåtur og Gangnam style på samme dag er ikke det bedste match!).









Søndag stod den for mit vedkommende på tømmermænd, og derfor en ret afslappet formiddag med søvn og lidt tullen rundt på værelset. På vej ud til frokost mødte jeg en af de andre frivillige og vi endte med at gå en lang tur i byen. På vej tilbage kom vi forbi Bamboo Bridge, som er en lille bitte hjemmelavet bambusbro som går over Khan floden. Vi besluttede os for at krydse floden og betalte de få kip det kostede at komme over, men jeg var ikke heeelt sikker på om jeg havde lyst alligevel, for den var godt nok vakkelvorn. Men vi kom over og det var en god oplevelse på en ellers kedelig tømmermændssøndag. Ellers stod dagen på et hurtigt møde hvor vi fik vores madpenge for denne uge, aftensmad og lidt skype.







Mandag bliver en hurtig dag at skrive om. Halvdelen af holdet her er syge og jeg hører så nu til den halvandel som er syg, så måtte aflyse en lektion. Men er ved at være oppe på igen nu (tirsdag) - skal jo helst være frisk til både afskedsmiddag fredag, og til at de nye frivillige kommer lørdag.

Og lige på en lidt mere munter tone, så er jeg både blevet kaldt Barbie, "en som hører til i en cartoon" og Beer Lao girl (sidst nævnte af de andre frivillige). Igen igen, så er blondt hår og (åbenbart) bleg hud, et stort hit herude.

I må have det godt der hjemme!

//Kathrine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar